Over Jeroen Smelt

Werkend in het bedrijfsleven, waar Jeroen na het voltooien van de opleiding technische bedrijfskunde aan de slag was gegaan, ontstond zijn interesse in wet- en regelgeving. Als accountmanager bij een in hardware gespecialiseerde onderneming ontdekte hij hoe hij dit kan gebruiken te komen tot praktische oplossingen. Hij combineerde daarom zijn werk met de studie Nederlands recht en werd vervolgens advocaat.


• Arbeidsrecht

• Ondernemingsrecht

• Huurrecht


Zijn technische achtergrond en ervaring in het bedrijfsleven zorgen ervoor dat Jeroen gemakkelijk op het niveau van de ondernemer kan communiceren. „Ondernemers ervaren dit als een voordeel en het verlaagt de drempel om bij mij binnen te lopen. Zij kunnen in hun comfortzone blijven, doordat zij in hun ondernemingstaal met mij kunnen communiceren.“


In 2006 gestart als advocaat heeft Jeroen lange tijd een algemene rechtspraktijk gevoerd. Dit sloot aan bij zijn brede interesse. Daardoor heeft hij kennis opgedaan op vele rechtsgebieden en onderwerpen. Jeroen is een generalist. Wederom een pré voor de ondernemers waar Jeroen voor werkt, aangezien een onderneming vaak met veel onderwerpen te maken krijgt die veel verschillende rechtsgebieden bestrijken.


Zijn verregaande interesse in het arbeidsrecht en huurrecht ontstond door de regelmatig terugkerende vraagstukken van “zijn” ondernemers, maar hij helpt ook particulieren. Jeroen wil ook iets terugdoen voor de maatschappij en deze rechtsgebieden lenen zich daar ook voor. „Als lid van de Raad van Commissarissen bij Woonpartners te Helmond, behartig ik de belangen van de huurders van Woonpartners. Op deze manier kan ik mijn steentje bijdragen aan de maatschappij met mijn kennis van het huurrecht.“ Daarnaast staat Jeroen regelmatig werknemers bij die in een conflictsituatie verkeren met hun werkgever.


Jeroen is te typeren als een workaholic en een advocaat die oplossingsgericht denkt en handelt. „Ondernemers zijn gebaat bij praktische oplossingen, die snel geïmplementeerd kunnen worden zodat ze verder kunnen met ondernemen. Ik ben de ondersteuner die hun problemen voorkomt of zo snel mogelijk oplost, zodat zij, net als ik, gefocust kunnen blijven op hun core business.“